Hoe u in het blok komt met antwoorden in de zoekresultaten van Google

kosten website bouwen

Het antwoordblok van Google is informatie die bij sommige zoekopdrachten op de nulpositie in de zoekresultaten van Google wordt weergegeven. Dit blok wordt ook wel Featured snippet genoemd. Volgens verschillende schattingen is een blok reacties verantwoordelijk voor 8% tot 15% van de klikken op een verzoek. In feite wordt de informatie die in dit blok valt automatisch geëxtraheerd van een bepaalde webpagina, wat niet noodzakelijk op de eerste plaats in de zoekresultaten staat.

Google Answer Box-weergaven

Er zijn in totaal drie soorten antwoorden: tekst, lijst en tabel. Het tekstreactie komt het meest voor, de lijst komt veel minder vaak voor en het is zeer zeldzaam om het Featured-fragment als een tabel te zien.

Tekst

Het tekstblok bevat het antwoord van de zoekmachine op de vraag van de gebruiker. Deze blokken zijn geweldig om precieze, eenvoudige vragen te beantwoorden. Volgens Search Engine Journal is de kans groter dat u een tekstantwoord ziet voor zoekopdrachten die beginnen met de woorden “Wie”, “Hoe”, “Waarom” en “Wat”.

Lijst

Het kan gelabeld of genummerd zijn.

Er verschijnt een lijst met opsommingstekens waar het antwoord een eenvoudige lijst vereist. Dit kunnen verschillende TOP’s, deelnemerslijsten of modellenreeksen van automerken zijn. We kunnen genummerde lijsten bekijken wanneer stapsgewijze instructies vereist zijn. Bijvoorbeeld een recept voor een gerecht.

Table

Ze verschijnen in zoekopdrachten naar gegevens over prijzen, datums, valutakoersen, enzovoort.

Hoe u op Google naar de nulpositie komt.

Zoals eerder opgemerkt, hoeft u niet de eerste te zijn in de SERP. Daarom is hier een iets andere aanpak nodig:

  • Analyseer concurrenten die al Google-reacties krijgen.
  • Als u hun Featured-fragment ziet en begrijpt dat uw antwoord nauwkeuriger zou zijn, formatteert u de inhoud op uw pagina zodanig dat deze in dit blok past.
  • Inhoud op uw site moet gestructureerd zijn.
  • Alle lijsten en tabellen moeten een titel hebben – het antwoord op een zoekopdracht kan de hoofdtitel van de pagina zijn, of misschien een ondertitel of bijschrift bij de afbeelding.
  • Controleer de juistheid van uw antwoorden.

Google bekijkt verschillende bronnen om te kiezen op welke pagina informatie moet worden opgehaald voor een reactie. Als uw gegevens verschillen van gegevens die zijn verkregen uit betrouwbare bronnen (bijvoorbeeld van Wikipedia), wordt de kans om naar de nulpositie te gaan aanzienlijk verkleind.

Voel je vrij om meer inhoud te maken.

Voeg grote tabellen toe, schrijf lange fragmenten. Als u met antwoorden in het blok komt en er is niet genoeg ruimte voor de weergegeven informatie, dan verschijnt de knop “Meer”, wat de kans aanzienlijk vergroot dat een gebruiker naar uw site gaat.

Deze tips garanderen je natuurlijk geen 100% kans om in een blok antwoorden te komen, maar ze vergroten de kans op succes aanzienlijk.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html
16 oktober, 2020